معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به شدت سرایت پذیری بالای ویروس جهش یافته هندی، از مردم استان فارس خواست: شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۷۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 03 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، درباره آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس، بیان کرد: در طول بحران بیماری کووید ۱۹، یک میلیون و ۹۰ هزار تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است به طوری که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۷۶ هزار و ۴۰۹ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۹ هزار و ۴۴۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۱۳ هزار و ۷۵۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۳۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۷ هزار ۵۷۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از بهبودی ۲۶۹ هزار و ۶۲۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی با ابراز تاسف از جان باختن ۴ هم استانی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹، تعداد جانباختگان کرونا در فارس از ابتدا تا امروز را ۴ هزار و ۸۳۱ نفر اعلام کرد.

او، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را هزار و ۲۷۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۵۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۲۹۷ هزار و ۵۷۹ مورد شناسایی شده، ۱۳۲ هزار و ۶۴۵ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون نه هزار و ۴۷۴ مورد؛ مرودشت هفت هزار و ۵۰۵ مورد؛ ممسنی پنج هزار و ۷۸۵ مورد؛ داراب پنج هزار و ۴۱۶ مورد؛ فیروزآباد چهار هزار و ۶۷۱ مورد؛ لامرد سه هزار و ۹۸۱ مورد؛ آباده سه هزار و ۸۳۹ مورد؛ کوه چنار سه هزار و ۷۹۹ مورد؛ استهبان سه هزار و ۴۱۱ مورد؛ کوار سه هزار و ۳۷۱ مورد؛ اقلید سه هزار و ۱۹۴ مورد؛ سپیدان دو هزار و ۹۹۹ مورد؛ نی ریز دو هزار و ۸۴۴ مورد؛ قیر و کارزین دو هزار و ۷۰۶ مورد؛ فراشبند دو هزار و ۵۳۳ مورد؛ زرین دشت دو هزار و ۴۸۹ مورد؛ رستم دو هزار و ۳۱۲ مورد؛ ارسنجان دو هزار و ۱۶۰ مورد؛ زرقان دو هزار و ۵۲ مورد؛ خرم بید هزار و ۹۴۶ مورد؛ خرامه هزار و ۸۲۴ مورد؛ پاسارگاد هزار و ۸۰۶ مورد؛ مُهر هزار و ۷۳۵ مورد؛ سروستان هزار و ۱۶۷ مورد؛ بوانات هزار و ۱۴۶ مورد؛ بختگان هزار و ۹۶ مورد؛ بیضاء هزار و ۵۴ مورد و سرچهان ۶۳۲ مورد بوده و سایر مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

دکتر همتی افزود: تا امروز، ۴۵ مورد بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته آفریقایی- برزیلی در شهرستان‌های شیراز، لامرد، لارستان، کازرون، سروستان، گراش و مهر و همچنین ۵۹ مورد بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته هندی در شهرستان¬های شیراز، کازرون، لامرد، مهر و نیریز شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با توجه به شدت سرایت پذیری بالای ویروس جهش یافته هندی از مردم استان خواست: بهترین راه مقابله با این ویروس استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات است تا بتوانیم کنترل بهتری بر شرایط موجود داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار